Bedrijven, organisaties en instellingen:
zeg het met een meeslepend reisverhaal

Op zoek naar een reisverhaal op maat om te verspreiden onder afnemers of relaties? Wilt u een exclusief verhaal kunnen vertellen tegen een exotische achtergrond? Moet het groots en avontuurlijk zijn, of juist klein en intiem? Wordt het tijd om met iets anders te komen dan spaarzegels voor een messenset? 

Zo ja, lees dan vooral verder.

Sommige mensen noemen het branded content, maar dat klinkt eerder als een snel geschreven blogpost dan een goed verhaal. Dit is veel meer dan slechts de creatie van snelle content. De productie van een reisboek kan zelfs enige maanden duren. Maar juist door die overtreffende trap is er ook nog eens veel meer mogelijk dan alleen branding en/of marketing: het biedt de mogelijkheid om een lezer daadwerkelijk te inspireren met een eerlijk verhaal en op unieke wijze te verbinden aan een merk of product.

Reportage of een reisboek?

Er zijn - in principe - twee mogelijkheden: een reportage voor websites of magazines of een heus reisboek

Een reportage kan allerlei vormen aannemen: een interview, een ervaringsvertelling, een avontuur, een verslag van een rondleiding. Hier zijn enkele hypothetische voorbeelden:

  • Een resort opent binnenkort een nieuw gastenverblijf en wil een verslag van een ervaring, eventueel aangevuld met een interview met de GM of toegewezen woordvoerder;
  • Een stads- of regiomarketingbureau wil haar werkgebied onder de aandacht brengen door iemand 'van buiten' één en ander te laten meemaken;
  • Een rederij biedt een unieke cruise en wil potentiële gasten via een artikel kunnen wijzen op hetgeen hen te wachten staat.

De mogelijkheden zijn eindeloos. Als betalende opdrachtgever krijgt u het recht om de reportage op te nemen in eigen publicaties (onder vermelding van de auteursnaam), terwijl het natuurlijk ook op Deschrijvendereiziger.nl zal worden geplaatst. 

Een belangrijke vermelding: alle artikelen worden objectief geschreven en daarom behoren recensies (reviews) niet tot de mogelijkheden. Daarnaast moet de lezer een ervaring worden geboden, geen advertentie. Hierin ligt een belangrijk nuanceverschil.

Kosten: 250 euro (excl. btw) voor een artikel tussen 1000 en 2000 woorden, inclusief één dag veldonderzoek. Indien een meerdaags verblijf nodig is of naar het buitenland moet worden afgereisd, komen hier reis-, verblijfs- en onkosten bij. Het BTW-bedrag wordt berekend over het totaal.